فوق روان کننده دیرگیر بتن و کاهنده ممتاز آب Super Plast MG2900

نوشته شده توسط Super User on . Posted in افزودنی های بتن

 

 

لزوم کاربرد

براي رسيدن به بتني با کارايي مناسب و قابل استفاده و همچنين داشتن حالت خميري بتن که ضمن حفظ دانه‌بندي، ترکيب همگن و يکنواختي از سيمان درون بتن را ايجاد نمايد، استفاده از ماده با ارزش فوق روان کننده بتن Super Plast MG 2900 توصيه مي‌گردد.

اين فوق روان کننده با پخش کردن ذرات سيمان با استفاده از نيروي دافعه الکترواستاتيکي بين ذرات علاوه بر همگن کردن بتن آن را به مقدار قابل توجهي نفوذ ناپذير مي‌نمايد.

شرح

Super Plast MG 2900 بر پايه ملامين فرمالدئيد مي‌باشد که علاوه بر افزايش کارايي و اسلامپ، بتني نفوذ ناپذير به وجود مي‌آورد. اين نوع فوق روان کننده بر اساس يک Patent آمريکايي در ايران در شرکت صنعتي رزين سازان فارس توليد مي‌گردد و داراي نشان استاندارد ازمؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران و همچنين گواهينامه فني بر اساس استاندارد اروپايي EN-934-2 از مرکز تحقيقات ساختمان مسکن مي‌‌باشد. کاهش آب بتن بر اساس ميزان مصرف اين ماده حداکثر تا حدود %25 مي‌باشد. اين روان کننده با تأخير جزئي در زمان گيرش بتن اين امکان را مي‌دهد که نيروي کار فرصت کافي جهت ريختن بتن در قالب و پرداخت نهايي را به خوبي داشته باشند و بيشتر براي مناطق گرم و معتدل توصيه مي‌گردد همچنين اين ماده بهترين نوع فوق روان‌کننده براي بتن آماده به حساب مي‌آيد. Super Plast MG 2900 به صورت پودري نيز عرضه مي‌گردد.

مزيت

•پخش يکنواخت و کامل سيمان و در نتيجه نفوذ ناپذير کردن بتن

•به دليل بي‌رنگ بودن مناسب براي بتن‌هاي با سيمان سفيد

•کسب مقاومت در سنين اوليه بتن

•جلوگيري از ترک‌هاي سطحي و ترک‌هاي ناشي از حرارت

•همخواني بسيار خوب با ميکروسيليس و  flyash

•عدم جداشدگي دانه‌ها در اسلامپ‌هاي بالا و ريزشي

•سازگاري با انواع سيمان‌هاي پرتلند و ضد سولفات

•توان زياد در پخش کنندگي سيمان و يکنواخت کردن آن در بتن

•مناسب براي بتن‌ريزي‌هاي حجيم و مناطق گرم

مقدار مصرف

مقدار دقيق مصرف با توجه به ملزومات طرح و مصالح موجود در کارگاه تعيين مي‌شود ولي در عين حال بين 0/5 تا 2  درصد وزن سيمان توصيه مي‌گردد.

در بتن حاوي ميکروسيليس مي‌توان در صورت نياز ميزان مصرف را تا  2/5 درصد افزايش داد.

طريقه مصرف

اگر از Super Plast MG2900 پودري استفاده مي کنيد ابتدا بايد آن را به نسبت 30 پودر به 70 آب به آرامي با همزن حل کنيد تا مايع کاملاً يکنواختي بدست آيد سپس در شرايط آزمايشگاه:  مقدار تعيين شده از Super Plast MG 2900 را در کل آب طرح اختلاط حل کنيد و درون بتن در حال ساخت بريزيد و اجازه دهيد عمل هم خوردن 2 تا 3 دقيقه ادامه يابد.

در شرايط کارگاه: مقدار تعيين شده Super Plast MG 2900 را همزمان با آبي که وارد بتن مي‌شود به آن اضافه کنيد و اگر بتن به صورت آماده وارد کارگاه مي‌شود Super Plast MG 2900 را از دريچه انتهايي ميکسر وارد نموده و اجازه دهيد تا ميکسر 90 تا 100 دور  با دور بالا بچرخد.

از آنجا که Super Plast MG 2900 کليه فعاليت‌ شيميايي خود را در حضور آب انجام مي‌دهد، از ريختن اين ماده بر روي مصالح خشک خودداري نماييد.

مشخصات فني

حالت فيزيکي:   مايع

رنگ: بي رنگ

مقدار کلر: فايد يون کلر

10/5 ± 0/5 : ph

جرم مخصوص:  0/02  ±  1/17 

زمان نگهداري: در شرايط مناسب به مدت يکسال

درجه انجماد: حدود صفر درجه و در صورت يخ زدگي مي‌توان آن را گرم کرد تا بازيافت شود. 

بسته بندي و شرايط نگهداري

گالن‌هاي 25 و بشکه‌هاي 250 کيلوگرمي و تانکر Super Plast MG2900 بايد در ظروف در بسته و در انبارهاي سرپوشيده و به دور از تابش مستقيم نور خورشيد نگهداري شود.

نکات ايمني

Super Plast MG2900 حاوي مواد سمي و آتش‌زا نيست با اين حال در صورت تماس با بدن آن را با آب بشوييد. 

استانداردها

مطابق با استاندارد ASTMC 494، استاندارد اروپايي EN-934-2 و استاندارد 2930 ايران.

 

Nike footwearJordan Ανδρικά • Summer SALE έως -50%
UA-53860587-6