ژل الیافی Super Silica Gel AP200

نوشته شده توسط Super User on . Posted in افزودنی های بتن

 

 

لزوم کاربرد

يکي از مواردي که باعث تقويت و به نوعي مسلح کردن بتن مي‌گردد و باعث ارتقاي خواص ويژه مي‌گردد الياف پلي پروپيلن است. اين الياف با به وجود آوردن شبکه گسترده و بهم پيچيده‌اي در بتن باعث افزايش مقاومت سايشي خمشي و فشاري و حتي کششي بتن مي‌گردد. اثر مهم اين الياف را مي‌توان در افزايش چشمگير مقاومت بتن در برابر ترک‌خوردگي و نفوذ آب دانست. اين الياف بايد به صورت کارآمد و باز شده در بتن استفاده گردد تا بيشترين کارايي را داشته و به طور همگن در بتن پخش گردد. بر اين اساس ژل اليافي اين امکان را فراهم مي‌آورد که الياف در محيط فوق‌روان‌کننده کاملاً باز شده و بهترين شکل توزيع را در بتن داشته باشد.

شرح

اين ژل ترکيبي از ميکروسيليس + فوق روان کننده به همراه الياف پلي پروپيلن است که علاوه بر کاهش نسبت آب به سيمان و افزايش کارايي بتن (به دليل وجود فوق روان کننده)، بتن را به نوعي مسلح کرده به دليل وجود الياف مقاومتهاي ويژه آن را افزايش مي‌دهد. از اين ژل در بتن‌هاي پردوام و پر مقاومت، بتن‌هاي آب بند و همچنين بتن‌هايي که در معرض سايش، ضربه و بارهاي ديناميکي هستند نيز استفاده مي‌شود. بتن‌هايي که با ژل اليافي ساخته شده‌اند پس از گسيخته شدن فرم و شکل خود را حفظ کرده و متلاشي نمي‌شوند.

مزيت ها

•کاهش ترک‌خوردگي و جلوگيري از گسترش ترکهاي مويي

•کاهش جمع‌شدگي و کاهش ترک‌هاي پلاستيک

•افزايش مقاومت فشاري، خمشي، کششي و برشي بتن

•تقويت بتن در برابر عوامل خورنده و آلودگي محيطي

•افزايش مقاومت بتن در اثر ضربه و بارهاي ديناميکي

•کنترل بهتر مخلوط بتن و جلوگيري از آب انداختگي

•حفظ فرم و شکل پس از گسيختگي و کم کردن خطر متلاشي شدن

•مناسب جهت مقاطع نازک بتني

مقدار مصرف

ميزان دقيق مصرف با توجه به مصالح و الزامات طرح بايد محاسبه گردد ولي با اين حال مقدار 3 تا 6 درصد وزن سيمان توصيه مي‌گردد.

طريقه مصرف

مقدار محاسبه شده از ژل فوق را به بتن در حال ساخت همزمان با آب اضافه نماييد و اجازه دهيد عمل خوردن 3 تا 4 دقيقه ادامه يابد تا از پراکندگي و پخش شدگي الياف درون بتن اطمينان حاصل شود.

ژل اليافي AP200 را مي‌توان در بتن آماده در تراک ميکسر اضافه نمود و بايد دقت شود که اولاً رواني بتن قبل از اضافه نمودن ژل زياد نبوده چون اين ژل باعث افزايش اسلامپ و کارايي بتن مي‌گردد و علاوه بر آن اجازه دهيد 4 الي 5 دقيقه تراک ميکسر با سرعت 20 دور در دقيقه بچرخد تا الياف بطور يکنواخت در بتن پخش شود.

مشخصات فني

رنگ: ژله‌اي خاکستري

مقدار کلر: فاقد يون کلر

وزن مخصوص:   0/02 ±  1/2

زمان ماندگاري: 6 ماه در بسته بندي اصلي

نقطه انجماد: حدود صفر درجه

بسته بندي و شرايط نگهداري

در سطل‌هاي 12/5 کيلوگرمي و در صورت نياز مشتري مي‌توان بسته‌بندي را تغيير داد.  Super Silica Gel AP200 بايد به دور از تابش مستقيم نور خورشيد و در محيط مسقف نگهداري شود. در صورت يخ‌زدگي به آرامي گرم گردد تا بازيافت شود.

نکات ايمني

اين ژل حاوي مواد سمي و خطرناک نيست ولي در صورت تماس با بدن آن را با آب بشوييد.

 

latest Nike Sneakersロングコート コーデ特集!大人メンズの旬な着こなし&おすすめアイテム紹介 , メンズファッションメディア
UA-53860587-6