سیمان پلیمری سوپر آب بند (کوتینگ) F480 Coating

نوشته شده توسط Super User on . Posted in محصولات خاص

 

لزوم کاربرد

آب بندی سـازه‌های در معـرض آب همیشه یکی از مهمـــترین موضــوعاتی بوده که پیمـــانکاران و کــارفرمایان را درگـیر خود کرده است .                          Water Proof - F- 480 با خاصیت آب‌بندی می تواند مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از فرار یا نفوذ آب در سازه‌های آبی و یا مخازن و منابع بتنی باشد.

شرح

اين محصول بر پایه سیمان تقویت شده توسط پلیمرهای قوی شیمیایی که در برابر نفوذ آب بسیار مقاوم می‌باشند بر اساس آخرین تکنولوژی تولید سیمان‌های پلیمری ساخته شده است و در رنگ‌های مختلف عرضه می‌گردد که زیبایی خاصی به سطح می‌دهد.

ملاتی متشکل از افزودنی‌های خاص برای جلوگیری از نفوذ آب، این محصول پس از خشک شدن حالت انعطاف پذیری دارد و در صورتی که سازه اصلی بنا به هر دلیل دچار ترک شود لایه آب بند در برابر تنش و ترکهای زیر مقاومت کرده و دچار هیچ گونه ترک و یا درزی نخواهد شد . محصول را می‌توان در بسترهایی که همیشه در تماس با آب هستند اجرا نمود . طبق آزمایشات انجام گرفته مقاومت این مواد در برابر نفوذ یون کلر بسیار خوب بوده و می توان آن را در محیط های خورنده  شدید ، در مخازن و سازه های در معرض آب دریا نیز اجرا نمود .

 

مزيت ها

*  ایجاد پوشش ضد آب در مخازن، زیرزمین‌ها، حوض‌ها، استخرهای شنا، تونل‌ها، چاله آسانسور

*  ایجاد پوشش در دیواره‌های بیرونی فونداسیون همچنین بسترهایی که در تماس با آب هستند.

*  مناسب جهت سازه های در معرض آب دریا و در کل محیط هایی که یون کلر وجود دارد .

 

کاربردها

*  جهت آب بند نمودن سطح ساختمان‌ها و بهترین جایگزین ایزوگام و مواد قیری

*  آب بند نمودن مخازن، استخرها و کانال‌های آب.

*  آب بند نمودن پشت بامها و سطوح مختلف افقی و قائم

*  عایق و آب بند نمودن کولینگ تاورها و کول باکس ها.

 

آماده سازی سطح زیرکار

1. ابتدا سطح را با آب شسته تا گرد و غبار کاملاً از بین برود و سپس کاملاً با آب سیراب گردد و در حین اجرا رطوبت کافی داشته باشد تا مانع از جذب آب مخلوط به سطح زیرین شود.

2. در صورتیکه سطح کار ترک یا شکافی داشته باشد ابتدا باید محل شکاف و یا ترک شسته شود و با مخلوط غلیظ‌تر بتونه کاری گردد و سپس با سطح نهایی هم‌پوشانی داده شود.

3. کار باید از بالا شروع گردد.

4. مرحله تکمیل کار باید به صورت دو مرحله انجام گردد که فاصله زمانی دو مرحله حداقل باید 30 دقیقه باشد. اگر اجرای مرحله دوم با تأخیر بیش از 15 ساعت باشد به لایه زیرین رطوبت به صورت نم پاشیده شود.

 

طريقه ساخت

1. به ازای هر کیلوگرم آب ، 2/5 تا 3 کیلوگرم از پودر به آرامی به آب اضافه گردد و با همزن مکانیکی هم زده شود تا تمامی پودر در آب حل گردد. 4 تا 5 دقیقه عمل هم زدن ادامه یابد تا مخلوط کاملاً همگن و یکنواختی شود. سپس به مدت 5 دقیقه مخلوط را به حال خود رها کنید تا پلیمرهای موجود در مخلوط واکنش‌های شیمیایی خود را با سیمان آغاز نمایند . پس از آن مخلوط مجدداً هم زده شود و با غلطک نقاشی یا ماله به سطح زده شود.

2. میزان مخلوط را به اندازه‌ای آماده کنید تا بتوانید در مدت 45 دقیقه و یا حداکثر 1 ساعت مصرف گردد.

3. سطح زیر کار باید سیمانکاری و پرداخت مناسب صورت گرفته باشد و حتی‌الامکان نرمه‌کشی شده باشد. هرچه میزان سطح زیر کار صاف و صیقلی‌تر باشد، میزان مصرف Water Proof - F- 480 کمتر خواهد بود.

 

مشخصات فني

ظاهر: پودر خاکستری

بازدهی تقریبی : 1/5 تا 4 کیلو گرم در متر مربع

ضخامت مناسب اجرایی: بین 1 تا 4  میلی متر (در ضخامتهای بالا استفاده از مش فایبرگلاس پیشنهاد می‌گردد)

 

بسته بندي و شرايط نگهداري

پاکت‌های 20 تا 25 کیلوگرمی چهارلایه با محافظ پلاستیکی. در شرایط مسقف و به دور از تابش مستقیم نورخورشید در دمای 5 تا 35 درجه سانتیگراد به مدت یکسال.

نکات ايمني

این پودر حاوی مواد سمی و خطرناک نیست ولی برای جلوگیری از استنشاق مواد سیمانی از ماسک پارچه‌ای استفاده گردد.

UA-53860587-6