سیمان پلیمری آب‌بند (منبسط شونده - جهت تزریق) F480 Grouting

نوشته شده توسط Super User on . Posted in محصولات خاص

 

لزوم کاربرد

آب بندی سـازه‌های در معـرض آب همیشه یکی از مهمـــترین موضــوعاتی بوده که پیمـــانکاران و کــارفرمایان را درگـیر خود کرده است .                          Water Proof - F- 480 با خاصیت آب‌بندی می تواند مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از فرار یا نفوذ آب در سازه‌های آبی و یا مخازن و منابع بتنی باشد.

شرح

اين محصول بر پایه سیمان تقویت شده توسط پلیمرهای قوی شیمیایی که در برابر نفوذ آب بسیار مقاوم می‌باشند بر اساس آخرین تکنولوژی تولید سیمان‌های پلیمری ساخته شده است و برای عمق بتن و جاهایی که بتن از درون دچار آسیب دیدگی شده و راه دسترسی به آن نیست به صورت تزریقی استفاده می شود .

ملاتی متشکل از افزودنی‌های خاص برای جلوگیری از نفوذ آب، این محصول پس ازگیرش نهایی در عمق بتن با انبساطی که ایجاد می کند علاوه بر اینکه مانع shirinkage (افت ناشی از خشک شدن) می شود تمام درزها و خلل و فرج مویینه را نیز پر می کند و مانع از نفوذ آب می شود . طبق آزمایشات انجام گرفته مقاومت این مواد در برابر نفوذ یون کلر بسیار خوب بوده و می توان آن را در محیط های خورنده  شدید ، در مخازن و سازه های در معرض آب دریا نیز اجرا نمود .

 

مزيت ها

* مناسب جهت تزریق در انواع سازه های بتنی

* مناسب جهت سازه های در معرض آب دریا و در کل محیط هایی که یون کلر وجود دارد .

* انبساط جزئی در عمق بتن و خاصیت پرکنندگی بسیار بالا

 

آماده سازی سطح زیرکار

1.  نقاط ضعف و کرمو شده در بتن شناسایی شده همان نقاط را با دریل سوراخ نمایید .

2.  فاصله سوراخ ها با توجه به خرابی سطح و ضخامت بتن مشخص می گردد . پس از آماده سازی محصول F480 طبق دستور العمل با کمک فشار هوا و کمپرسور خمیر آماده شده از محل سوراخ ها به عمق بتن تزریق شود .

 

طريقه ساخت

1. به ازای هر کیلوگرم آب ، 5/2 تا 3 کیلوگرم از پودر به آرامی به آب اضافه گردد و با همزن مکانیکی هم زده شود تا تمامی پودر در آب حل گردد. 4 تا 5 دقیقه عمل هم زدن ادامه یابد تا مخلوط کاملاً همگن و یکنواخت شود. سپس به مدت 2 دقیقه مخلوط را به حال خود رها کنید تا پلیمرهای موجود در مخلوط واکنش‌های شیمیایی خود را با سیمان آغاز نماید . پس از آن مخلوط آماده اجراست .

2. میزان مخلوط را به اندازه‌ای آماده کنید تا بتوانید در مدت 45 دقیقه و یا حداکثر 1 ساعت مصرف گردد.

 

مشخصات فني و بسته بندي و شرايط نگهداری

ظاهر: پودر خاکستری

پاکت‌های 20 تا 25 کیلوگرمی چهارلایه با محافظ پلاستیکی. در شرایط مسقف و به دور از تابش مستقیم نورخورشید در دمای 5 تا 35 درجه سانتیگراد به مدت یکسال.

 

 

نکات ايمني

این پودر حاوی مواد سمی و خطرناک نیست ولی برای جلوگیری از استنشاق مواد سیمانی از ماسک پارچه‌ای استفاده گردد. 

 

UA-53860587-6