سیمان پلیمری آب‌بند (ماستیک) Water Proof - F480 (Mastic)

نوشته شده توسط Super User on . Posted in محصولات خاص

 

لزوم کاربرد

آب بندی سـازه‌های در معـرض آب همیشه یکی از مهمـــترین موضــوعاتی بوده که پیمـــانکاران و کــارفرمایان را درگـیر خود کرده است.Water Proof - F480 با خاصیت آب‌بندی و انعطاف پذیری خوبی که دارد می تواند به عنوان ماستیک در درزهای انبساطی اجرا شود

شرح

اين محصول بر پایه سیمان تقویت شده توسط پلیمرهای قوی شیمیایی که در برابر نفوذ آب بسیار مقاوم می‌باشند بر اساس آخرین تکنولوژی تولید سیمان‌های پلیمری ساخته شده است و برای اجرا در درزهای انبساطی و حتی درزهای جدا کننده مورد مصرف قرار می گیرد .

ملاتی متشکل از افزودنی‌های خاص برای جلوگیری از نفوذ آب، این محصول پس ازگیرش نهایی به صورت منعطف باقی می ماند و می تواند تنش های ناشی از انبساط و انقباض که به سازه اعمال می شود را مستهلک کند و از آسیب رسیدن به سازه جلوگیری نماید . .

 

مزيت ها

* مناسب جهت استفاده از درزها و شیارها

* مناسب جهت سازه های در معرض آب دریا و در کل محیط هایی که یون کلر وجود دارد .

* اجرای بسیار راحت

 

آماده سازی 

مواد سست و اضافی را از درزهای بتن خارج نمایید و درز را کاملا تمیز نمایید بهتر است قبل از اجرا درزها را شسته یا مرطوب نمایید سپس ماستیک را اجرا نمایید .

 

طريقه ساخت و نکات اجرایی

1.   به ازای هر کیلوگرم آب ، 5/2 تا 3 کیلوگرم از پودر به آرامی به آب اضافه گردد و با همزن مکانیکی هم زده شود تا تمامی پودر در آب حل گردد. 4 تا 5 دقیقه عمل هم زدن ادامه یابد تا مخلوط کاملاً همگن و یکنواخت شود. سپس به مدت 2 دقیقه مخلوط را به حال خود رها کنید تا پلیمرهای موجود در مخلوط واکنش‌های شیمیایی خود را با سیمان آغاز نماید . پس از آن مخلوط آماده اجراست .

2.   میزان مخلوط را به اندازه‌ای آماده کنید تا بتوانید در مدت 45 دقیقه و یا حداکثر 1 ساعت مصرف گردد.

3.   ماستیک خمیری آماده شده را می توان با یک پارچ و یا هر ظرفی که ریزش خوبی دارد درون درزها ریخت و درز را پر کرد . پس از مدتی به دلیل جریان پذیری خوبی که  ماستیک دارد خلل و فرج ریز و میکروسکپی درز را پر می کند و سطح ماستیک کمی افت می کند که بایستی دوباره روی آن ریخته شود . 

 

مشخصات فني و بسته بندي و شرايط نگهداری

ظاهر: پودر خاکستری

پاکت‌های 20 تا 25 کیلوگرمی چهارلایه با محافظ پلاستیکی. در شرایط مسقف و به دور از تابش مستقیم نورخورشید در دمای 5 تا 35 درجه سانتیگراد به مدت یکسال.

  

نکات ايمني

این پودر حاوی مواد سمی و خطرناک نیست ولی برای جلوگیری از استنشاق مواد سیمانی از ماسک پارچه‌ای استفاده گردد. 

 

UA-53860587-6