فوق روان کننده های نرمال و دیر گیر بتن و کاهنده شدید آب (Super Plast PC5000 (N ,R ,HR

نوشته شده توسط Super User on . Posted in افزودنی های بتن

 

 

شرح :

این فوق روان کننده ها از خانواده پلی کربوکسیلاتها می باشد و قوی ترین نوع فوق روان کننده ها به حساب می آیند. در بتن های توانمند و پر مقاومت کاربرد زیادی دارند و می توان بتن های پر دوام و پایایی با این نوع فوق روان کننده ها ساخت . همچنین از PC5000 می توان در ساخت بتن های خود تراکم (SCC) استفاده کرد و با توجه به قدرت روانی و کارایی فوق العاده ای که این مواد دارند بتن های چگال ، پردوام و حتی نفوذ ناپذیر با نسبتهای بسیار پایین w/c ساخت . این دسته از فوق روان کننده ها مناسبترین و بهترین نوع فوق روان کننده برای ساخت سنگهای مصنوعی به حساب می آیند.

• PC5000 (N) : این ماده قدرت روانی بسیار بالایی دارد ولی به صورت نرمال بوده و تاخیر و یا شدتی در گیرش سیمان بوجود نمی آورد.

• PC5000 (R) : این ماده قدرت روانی بسیار بالایی دارد به علاوه با توجه به میزان مصرف می تواند حدود 70 تا 100 دقیقه تاخیر در گیرش سیمان بوجود آورد.

• PC5000 (HR : این ماده قدرت روانی بسیار بالایی دارد و همچنین با توجه به میزان مصرف می تواند حدود 100 تا 150 دقیقه تاخیر در گیرش سیمان بوجود آورد.

مزیت ها :

1- با توجه به دیرگیری این مواد مناسب جهت بتن ریزی در هوای گرم

2- مناسب جهت حمل بتن در مسافت های طولانی

3- ایجاد روانی مناسب و حفظ خاصیت خمیری بتن

4- پخش کنندگی زیاد سیمان در بتن و در نتیجه استفاده بهینه از سیمان

5- کم کردن نسبت آب به سیمان و در نتیجه افزایش مقاومت فشاری

6- کمک به دوام و عمر مفید بتن سخت شده

7- همخوانی بسیار خوب با میکروسیلیس

8- مناسب جهت بتن های خود تراکم (SCC)

9-بهترین نوع جهت ساخت سنگهای مصنوعی و موزاییک های ویبره ای

میزان مصرف :

میزان مصرف هر یک از فوق روان کننده های PC5000 با توجه به مصالح و الزامات طرح و شرایط بتن ریزی بایستی تعیین شود که فقط توسط تستهای آزمایشگاهی یا کارگاهی مشخص می شود . با این حال مقدار 0/1 تا 0/7 در صد وزن سیمان پیشنهاد می گردد.

** توجه : با توجه به قدرت روانی بسیار بالایی که PC5000 ها دارند احتیاط لازم جهت جلوگیری از Over dose (مصرف بیش از اندازه) شدن بایستی انجام گردد که منجر به جداشدگی دانه ها و از بین رفتن چسبندگی و قوام کافی بین مصالح و خمیر سیمان در بتن نگردد.

 

طريقه مصرف

مقدار به دست آمده از آزمایشات را در آب بتن حل کنید سپس بتن را با آب محلول بسازید و یا در حین ساخت بتن ، همزمان با ورود آب به میکسر ، PC5000 را به آن اضافه کنید و اجازه دهید عمل هم خوردن 2 تا 3 دقیقه ادامه یابد. از آنجا که کلیه فوق روان کننده ها فعالیت شیمیایی خود را در حضور آب انجام می دهند از ریختن این ماده بر روی مصالح خشک خودداری نمایید .

 

مشخصات فني

حالت فيزيکي: مايع 

مقدار يون کلر: ندارد

جرم مخصوص: 0/02 ±   1/1  

6/2 ± 0/5 : ph

زمان ماندگاري: در ظروف دربسته دور از تابش مستقيم نور خورشيد به مدت يکسال.

 

بسته بندي و شرايط نگهداري

گالن 23 و بشکه 230 کيلوگرم. Super Plast P.C 5000 بايد در ظروف در بسته و در انبارهاي مسقف و سرپوشيده و به دور از تابش مستقيم نور خورشيد نگهداري شود. 

نکات ايمني

Super Plast PC5000 حاوی مواد سمی و خطرناک نیست با این حال در صورت تماس با بدن آن را با آب و صابون بشویید. در صورت تماس با چشم بلافاصله با آب زیاد حداقل 10 دقیقه شستشو دهید. 

استانداردها

مطابق با استاندارد ASTM-C-494 و استاندارد اروپايي EN-934-2 و استاندارد 2930 ايران

 

Buy KicksM2k Tekno
UA-53860587-6