زودگیر پودری بتن (شاتکریت) Shotcrete powder

نوشته شده توسط Super User on . Posted in افزودنی های بتن

 

 

لزوم کاربرد

در مناطقي که بتن الزاماً بايد سريعتر از حد معمول گيرش داشته باشد مانند کارهاي تعميراتي بتن، تقويت سازه‌هاي بتني و به طور کلي جاهايي که خطر ريزش سقف و ديواره وجود دارد استفاده از Admix Accelerator ضروري به نظر مي رسد.

سازه‌هاي بتني شاتکريت را مي‌توان عملي بسيار مؤثر و اقتصادي براي کنترل زمين و پايداري ديواره‌ها و کارهايي نظير مرمت و بازسازي ساختمانهاي قديمي، ساخت پوشش‌هاي بتني و پايداري شيب‌هاي سنگي و خاکي و پايدارسازي سازه‌هاي زيرزميني دانست. همچنين شاتکريت را مي‌توان به عنوان ملات يا بتني که با سرعت بالا توسط هواي فشرده روي يک سطح پاشيده شود تعريف کرد. از جمله مزيت‌هاي شاتکريت عدم نياز به قالب‌بندي  نسبت به ساير روش‌هاي نگهداري، مناسب براي سطوح نامنظم و امکان حمل مواد براي محل‌هايي که امکان دسترسي ندارند نيز هست. شاتکريت معمولاً بر روي مش‌هاي فولادي اجرا مي‌گردد که البته براي تقويت آن در برابر آتش مي‌توان به جاي مش از الياف فولادي + الياف ميکروپروپيلن در مخلوط، به مقدار مناسب استفاده کرد که به مراتب نتايج و عملکرد بسيار بهتري نسبت به شاتکريت روي توري فولادي دارند.

شرح

Shotcrete powder عاملي بسيار مؤثر در اين مخلوط بتني مي‌باشد که باعث تسريع گيرش آني بتن و رسيدن به مقاومت مطلوب در کوتاه‌ترين زمان ممکن مي‌شود که با استفاده از پمپ پاشنده مخصوص به صورت اسپري انجام مي‌شود. وجود کلسيم و منيزيم و همچنين موادي که نقش تنظيم PH در اين محصول را دارند باعث گيرش سريع سيمان مي‌گردد

مزيت ها

•سقف و ديواره تونلها که خطر ريزش وجود دارد سطح را پايدار مي‌کند و فرصت قالب‌بندي و اجراي بتن را مي‌دهد.

•معادن زيرزميني جهت پايداري حفاري‌ها

•پايداري حفاري‌هاي دائمي از قبيل جاده‌هاي مورب

•در جاهايي که خطر ريزش وجود دارد جهت پايداري و ثبات سطح.

•جهت مقاوم سازي سازه‌ها

•اجراي سازه‌هاي پوسته‌اي موقت و دائم

مقدار مصرف

ميزان دقيق مصرف با توجه به مصالح و الزامات طرح بايد محاسبه گردد ولي با اين حال مقدار 2 تا 5 درصد وزن سيمان و در موارد خاص تا 7 درصد بلامانع است.

طريقه مصرف

مقدار محاسبه شده را به مخلوط سيمان، ماسه و خرده سنگ با دانه‌بندي مشخص اضافه گرده که با فشار هوا و سرعت زياد که باعث فشرده شدن ديناميکي مي‌شود، با دستگاههاي مخصوص به سطح پاشيده مي‌شود.

مشخصات فني

رنگ: پودري سفيد رنگ

وزن مخصوص: 0/02 ± 0/83

زمان ماندگاري :  در کيسه‌هاي دربسته به مدت يکسال

قابليت مصرف

 از -5 درجه سانتي‌گراد به بالا

بسته بندي و شرايط نگهداري

در کيسه‌هاي 50 کيلوگرمي بسته‌بندي شده است. لازم است اين پودر را به دور از تابش مستقيم نور خورشيد و در محيط مسقف نگهداري کرد.

نکات ايمني

 اين پودر سمي و خطرناک نيست ولي به دليل نرمي زياد و جلوگيري از استنشاق در حين کار با اين پودر از ماسک استفاده نماييد.

 

Running sportsNike Shoes
UA-53860587-6